SEO – realizarea setarilor de indexare al Magazinul Online

Extended este o platforma eCommerce "SEO ready", care permite personalizarea elementelor (on-page) necesare motoarelor de cautare pentru o indexare eficienta.

Observatie: modificarile si recomandarile personalizate de ordin tehnic (on-page), provenite de la agentiile si consultantii SEO, se vor realiza de catre echipa tehnica Extended si se vor bugeta suplimentar conform cerintelor aferente.

Setari generale

Acceseaza: Manager - SEO - Setari generale, unde vom putea introduce informatiile pentru meta tag-urile generale (globale) ale magazinului, precum:

  • Author - autorul magazinului: vom introduce numele magazinului;
  • Owner - operatorul magazinului: vom introduce numele societatii comerciale care opereaza magazinul;
  • Rating - in meta tag-ul de rating, pentru magazinele online vom introduce valoarea "general" din cele 6 valori disponibile: general, mature, restricted, adult, 14 years sau safe for kids;
  • Revisit - vom introduce valoarea 7;
  • Language - limba in care se afla magazinul online; pentru limba romana vom introduce "ro";
  • Copyright - reprezinta drepturile de autor pentru care vom introduce numele societatii comerciale care opereaza magazinul online;
  • Subject - reprezinta obiectul de activitate al site-ului / magazinului online, spre exemplu: "Produse pentru casa si gradina".

Odata introduse informatiile aferente vom salva setarile facand click pe butonul "Salveaza setarile" care vor fi vizibile accesand Front Store-ul prin click dreapta - view source.

SEO Produse

Acceseaza: Manager - SEO - Produse, sectiune prin intermediul careia putem configura modul in care vor fi populate meta tag-urile de tip "title" (pentru titlu) si "description" (pentru descriere) in cele 3 moduri: predefinit (informatii introduse manual la fiecare produs), automat (dupa un template personalizat) sau combinat (o combinatie intre modul predefinit si automat).

Meta tag-urile "title" si "description" sunt utilizate de catre motoarele de cautare precum Google pentru indexarea paginilor web ale unui site (magazin online in cazul nostru) si afisarea acestora in paginile de rezultate ale motorului. Totodata, acestea sunt primele informatii pe care le vede un vizitator despre magazinul online atunci cand utilizeaza un motor de cautare sau vede un link distribuit pe o platforma de socializare, precum Facebook.

Metatags

Totodata, meta tag-ul "title" este afisat in ferestrele browser-ului web prin intermediul caruia vizitatorii acceseaza magazinul online.

Meta tag

SEO produs Predefinit

Selectand modul "predefinit", meta tag-urile "title" si "description" vor fi afisate prin adaugarea manuala din: Manager - Produse - Produse - Detalii produs (produsul in sine) - Mai multe - SEO: title & description (click pe butonul "Salveaza").

Aceasta metoda va ofera control total asupra informatiilor introduse, dar consuma mult timp pentru un magazin online cu un catalog de produse consistent.

Observatie: in cazul in care a fost setat modul "predefinit" iar la un produs nu sunt introduse informatiile pentru title & description, platforma va afisa in mod automat informatiile introduse in campul de "nume produs" de la detaliile de produs. Aceasta reprezinta o masura de protectie pentru a evita situatii in care paginile de produs nu contin tag-urile title & description.

SEO produse

SEO produs Automat

Selectand modul "automat", meta tag-urile produselor (title & description) vor fi afisate in mod automat de catre platforma Extended dupa un template personalizabil. Aceasta metoda este eficienta pentru magazinele online care detin un catalog de produse generos, economisind astfel timp pretios.

Personalizarea template-ului se realizeaza cu ajutorul tag-urilor predefinite, care pot fi introduse in cele 2 campuri pentru title & description din Manager - SEO - Produse. Aici vom putea utiliza tag-urile urmatoare:

  • #meta_title# - reprezinta meta tag-ul "title" adaugat manual pe fiecare produs, conform explicatiei de mai sus de la modul "predefinit";
  • #nume# - numele produsului adaugat la detaliile de produs;
  • #nume site# - numele site-ului (al magazinului online);
  • #pret# - pretul produsului;
  • #brand# - producatorul / brand-ul produsului.

Putem realiza un template personalizat pentru meta tag-ul description: #nume# disponibil la #site# la numai #pret# din care rezulta: Cuptor incorporabil Electrolux EKN94753 disponibil la Pentru Acasa la numai 2.340 lei.

Acelasi lucru poate fi realizat si pentru meta tag-ul title, spre exemplu: #nume# - #site# din care rezulta: Cuptor incorporabil Electrolux EKN94753 - Pentru Acasa.

SEO produse automat

SEO produs Combinat

Selectand modul "Combinat", vom putea realiza o combinatie intre modul de SEO "predefinit" din produs si cel "automat" (ambele detaliate mai sus). Astfel, platforma va afisa meta tag-urile title & description dupa template-ul personalizat de la modul "automat", iar in cazul in care pe un produs se intervine manual (detaliat mai sus la modul "predefinit") cu un title & description diferite, platforma va afisa (prioritar) informatiile introduse manual pentru acel produs.

Observatie: selectand acest mod, va fi necesar sa personalizam template-ul de title & description detaliat la modul de SEO produs "automat".

Categorii (de produse)

Acceseaza: Manager - SEO - Categorii, sectiune in care sunt listate categoriile de produse conform structurii definite din Manager - Produse - Categorii cu ajutorul tutorialului de adaugare a produselor.

Astfel, facand click pe una dintre categoriile sau subcategoriile de produse, vom putea modifica cele 3 campuri destinate meta tag-urilor:

  • Title - titlul;
  • Keywords - cuvintele cheie; un meta tag ignorat de catre motoarele de cautare, care se va completa doar daca agentia sau consultantul SEO insista pentru introducerea acestor informatii;
  • Description - descrierea.

Dupa introducerea informatiilor, facem click pe butonul "Modifica". Totodata, aceste informatii se mai regasesc (si pot fi modificate) si in: Manager - Produse - Categorii - Listare categorii, apoi facem click pe categoriile aferente.

SEO categorii

Observatie: in cazul in care se doreste schimbarea modului de populare a meta tag-urilor "title" si "description" pentru categoriile de produse (exemplu: in mod automat dupa un template personalizat), putem accesa din cadrul sectiunii Actiuni - Setari unul din modurile: predefinit, automat sau combinat, apoi urmand instructiunile detaliate mai sus (la SEO pentru produse).

Producatori (brand-uri)

Acceseaza: Manager - SEO - Producatori, sectiune in care sunt listati producatorii de produse (brand-urile), conform structurii definite din Manager - Produse - Producatori cu ajutorul tutorialului de adaugare a produselor in cadrul platformei Extended.

In dreptul fiecarui producator (brand de produse) avem afisat butonul "mai multe" ("..."), facem click pe "Modifica" si vom putea vom putea modifica astfel cele 3 campuri destinate meta tag-urilor: title, keywords si description. Dupa introducerea informatiilor aferente va fi necesar un click pe butonul "Modifica".

Aceste meta tag-uri pot fi introduse / modificate si din cadrul zonei de definire / adaugare a producatorilor, accesand: Manager - Produse - Producatori.

Observatie: in cazul in care se doreste schimbarea modului de populare a meta tag-urilor "title" si "description" pentru producatorii de produse (exemplu: in mod automat dupa un template personalizat), putem accesa din cadrul sectiunii Actiuni - Setari unul din modurile: predefinit, automat sau combinat, apoi urmand instructiunile detaliate mai sus (la SEO pentru produse).

Paginile de continut (statice si dinamice)

Accesand: Manager - SEO - Pagini statice (sau Dinamice) vom putea adauga si modifica meta tag-urile: title, keywords si description, folosind butonul "mai multe" ("...") (si click pe "Modifica") aferent fiecarei pagini in parte. Totodata, aceste informatii pot fi adaugate / modificate si din cadrul sectiunii: Manager - CMS - Pagini statice (sau Dinamice).

Sitemap.xml

Sitemap-ul ajuta motoarele de cautare sa descopere (si sa indexeze) paginile magazinului online mult mai repede sau pe care botii de tip "crawler" nu le gasesc.

Accesand: Manager - SEO - Sitemap vom regasi link-ul catre sitemap-ul magazinului online in format .xml: https://www.numele-magazinului.ro/sitemap.xml

Link-ul catre fisierul sitemap.xml trebuie importat in platforma Google Search Console, pentru care va fi nevoie sa consultati instructiunile de utilizare a platformei sau sa colaborati cu o agentie SEO, consultant SEO sau cu echipa tehnica Extended.

Suplimentar, platforma eCommerce Extended mai genereaza si o pagina web HTML cu structura de categorii a magazinului, accesand link-ul: https://www.numele-magazinului.ro/sitemap/

Robots.txt

Robots.txt este un fisier text care controleaza indexarea propriului site de catre motoarele de cautare. Acesta comunica motoarelor de cautare ce fisiere sa indexeze si ce fisiere sa nu indexeze. Block or remove pages using a robots.txt file este un tutorial oferit de catre Google despre cum sa administram fisierul robots.txt, fisier care poate fi modificat din: Manager - SEO - Robots.txt.

Observatie: in cazul in care nu aveti cunostinte tehnice legate de SEO, recomandam ca acest fisier sa fie modificat / actualizat de catre o agentie sau un consultant SEO certificat.

SEO link filtru

Acesta este un modul prin intermediul caruia pot fi realizate strategii SEO prin intermediul link-urilor formate din cadrul filtrelor de produse. Acest modul necesita cunostinte tehnice legate de SEO si urmeaza sa fie detaliat intr-un tutorial separat.

↳ Acest ghid nu ti-a fost de folos? Trimite-ne un ticket prin intermediul platformei de suport tehnic.
↳ Screenshot-urile publicate (imaginile) in acest tutorial au rol strict informativ sau demonstrativ si nu reprezinta versiunea curenta a platformei Extended.