Configurarea email-urilor automate astfel incat sa nu fie marcate ca SPAM
Exista situatii in care email-urile automate transmise de catre platforme, precum cele legate de stadiile unei comenzi sau cele de recuperare parola, pot fi marcate ca SPAM-uri de clientii de email (Yahoo, Gmail, Outlook, etc.) utilizati de catre clientii magazinului. Pentru a evita aceste situatii, recomandam configurarea transmiterii email-urilor prin metoda SMTP (Simple Mail Transfer Protocol), disponibila in platforma accesand: Manager - Setari - Setari generale - Setari email - click pe butonul "Configureaza".
In modul initial, platforma este setata sa trimita email-urile automate prin metoda "fara autentificare". Pentru a face configurarile necesare, este nevoie sa schimbam modul de trimitere a email-urilor, selectand tipul: "SMTP".
Odata realizat acest pas, platforma va afisa campurile necesare pentru configurarea transmiterii email-urilor prin SMTP:
- From name - recomandat este sa completam cu numele magazinului;
- From email - email-ul de la care se vor trimite email-urile, spre exemplu: [email protected];
- Reply to - adresa la care destinatarul poate raspunde; din acest motiv, recomandam ca email-ul sa fie acelasi ([email protected]);
- Outgoing Server - de obicei este "mail.numele domeniului", iar in cazul nostru este mail.magazinul-meu.ro;
- Username - este adresa de email setata mai sus ca "expeditor": [email protected];
- Password - parola adresei de email;
- SMTP Port - portul prin care se va face trimiterea (465);
- Secure settings - selectam SSL, deoarece toate magazinele online Extended sunt securizate prin intermediul certificatelor SSL (Secure Socket Layer).
Adresele si conturile de email sunt realizate doar de catre echipa tehnica Extended, iar setarile de configurare prin SMTP pot fi preluate accesand www.magazinul-meu.ro/webmail si introducand user-ul si parola oferite de catre echipa tehnica la realizarea contului de email.
Astfel, setarile pentru modul de trimitere prin SMTP ar trebui sa arate ca in exemplul de mai sus.
In cazul in care au fost realizate aceste setari, insa email-urile sunt marcate in continuare ca SPAM sau nu ajung deloc in casutele de email ale clientilor magazinului, va rugam sa luati legatura cu echipa tehnica Extended prin intermediul platformei de suport tehnic.
↳ Acest ghid nu ti-a fost de folos? Trimite-ne un ticket prin intermediul platformei de suport tehnic.
↳ Screenshot-urile publicate (imaginile) in acest tutorial au rol strict informativ sau demonstrativ si nu reprezinta versiunea curenta a platformei Extended.