Integrare cu eMAG Marketplace

Integrarea canalului de vanzare eMAG Marketplace este disponibila pentru pachetele Advanced si Enterprise, cu mentiunea ca in pachetul Advanced este inclus eMAG Marketplace Romania, iar in Enterprise este inclusa integrarea cu eMAG Marketplace Romania, Ungaria si Bulgaria, cele 2 tari din urma necesitand modulul Multi Limba.

Integrarea marketplace-ului eMAG este realizata prin intermediul modulului de conectare la nivel de API disponibil in platforma Extended, in conditiile in care beneficiarul dispune de un cont de comerciant in platforma eMAG Marketplace. Astfel, integrarea presupune facilitarea urmatoarelor 2 aspecte:

  • Sincronizarea si listarea produselor aferente catalogului de produse;
  • Sincronizarea bidirectionala a comenzilor, impreuna cu datele clientilor, provenite din eMAG.

Conectarea cu eMAG Marketplace

Primul pas in configurarea modulului de integrare cu marketplace-ul eMAG reprezinta conectarea cu serviciile eMAG prin introducerea datelor de conectare (in platforma eMAG) si a adresei IP a server-ului pe care este gazduita platforma eCommerce Extended (adresa IP va fi furnizata de catre echipa tehnica Extended).

Mai departe, vom naviga in cadrul platformei eCommerce Extended - Manager - Integrari - Canale de vanzare - eMAG Marketplace (click pe "Configureaza") - tab-ul "Setari", unde vom introduce urmatoarele date:

  • API code (API key) - informatiile legate de "API code" se regasesc in contul de comerciant eMAG. In aceasta sectiune va fi necesara inserarea IP-ului aferent server-ului Extended;
  • Utilizator - numele de utilizator configurat in eMAG;
  • Parola - parola aferenta utilizatorului configurat in eMAG.

Click pe butonul "Salveaza".

eMAG

Sincronizarea comenzilor din eMAG

Dupa finalizarea conectarii cu eMAG Marketplace, urmeaza corelarea serviciilor si informatiilor aferente comenzilor (sincronizate) provenite din eMAG Marketplace cu cele din platforma eCommerce Extended:

  • Metodele de livrare;
  • Metodele de plata;
  • Stocul si timpul de manipulare;
  • Stadiile de comanda.

Pentru a corela aceste servicii, vom naviga in cadrul platformei eCommerce Extended - Manager - Integrari - Canale de vanzare - eMAG Marketplace (click pe "Configureaza") - tab-ul "Setari", unde vor fi listate toate serviciile mentionate mai sus in vederea corelarii. Acest proces revine in sarcina beneficiarului.

Dupa finalizarea procesului de corelare, facem click pe butonul "Salveaza".

eMAG

Sincronizarea si listarea produselor in eMAG

Pentru listarea produselor in cadrul marketplace-ului eMAG este necesara realizarea legaturilor dintre categoriile de produse din cadrul magazinului online (structura catalogului de produse din cadrul platformei eCommerce Extended) si cele din marketplace-ul eMAG, proces denumit "corelare", care revine in sarcina beneficiarului.

Corelarea categoriilor de produse din platforma eCommerce Extended cu cele din eMAG se va realiza manual, navigand in Manager - Integrari - Canale de vanzare - eMAG Marketplace - Click pe "Configureaza" - tab-ul "Categorii", unde vom introduce ID-ul de categorie aferent marketplace-ului eMAG si adaosul procentual.

Dupa finalizarea corelarii de categorii, facem click pe butonul "Salveaza".

eMAG

Sincronizarea produselor deja listate in eMAG

In situatia in care deja exista produse listate in marketplace-ul eMAG si se doreste sincronizarea lor cu cele din platforma eCommerce Extended, vom tine cont de urmatoarele aspecte si conditii:

Din cadrul eMAG Marketplace vom prelua lista produselor deja listate, mai exact produsele documentate sau cele la care exista o ofertare realizata deja, moment in care vom realiza o legatura intre produsele listate in eMAG Marketplace si cele din cadrul platformei eCommerce Extended, pe baza de cod produs sau cod EAN. Acest proces este realizat de catre echipa tehnica Extended.

Observatie: eMAG ofera ca si cod de produs codul de la prima documentare (sau un cod principal de produs, al eMAG-ului) si nu codul de produs transmis de catre magazin (din platforma eCommerce Extended). Din acest motiv, pot exista diferente care pot fi remediate doar prin verificarea manuala a legaturilor si modificarea lor acolo unde este cazul sau prin adaugarea manuala a ID-ului de produs acolo unde nu s-a realizat legatura. Acest proces este realizat de catre beneficiar.

Dupa realizarea acestor legaturi, echipa tehnica Extended va configura cron job-urile de actualizare automata a stocurilor si a preturilor din platforma eCommerce Extended in eMAG Marketplace.

Observatie: actualizarea se realizeaza periodic, iar apelarea se face la cateva minute. Restrictiile eMAG Marketplace impun cate un produs pe fiecare interogare, astfel incat aceasta restrictie limiteaza actualizarea produselor la 1 produs / minut.

Din cauza acestor restrictii impuse de catre eMAG apare o intarziere a actualizarilor din platforma eCommerce Extended in marketplace-ul eMAG atunci cand unul sau mai multe produse sunt modificate; astfel, actualizarea nu se realizeaza instant in marketplace-ul eMAG. Totodata, timpul de actualizare poate sa difere in functie de numarul de produse care sunt modificate si actualizate in acel moment.

Sincronizarea si listarea produselor noi in eMAG

In ceea ce priveste listarea produselor noi in marketplace-ul eMAG, exista mai multe metode:

Metoda 1: transmiterea produselor noi (automatizat) din platforma eCommerce Extended prin API catre eMAG. Produsele noi reprezinta produsele care nu sunt deja prezente in eMAG Marketplace, caz in care va fi necesara o documentare completa a produselor in ceea ce priveste imaginile, descrierea si specificatiile aferente.

Metoda 2: administrarea produselor din eMAG Marketplace pe baza fisierelor (furnizate de catre eMAG), dupa care vom realiza legatura produselor respective in platforma eCommerce Extended. Aceasta metoda poate fi cea mai rapida atunci cand vorbim de volume mari de produse, tinand cont ca transmiterea prin API este limitata (restrictionata) de catre eMAG Marketplace la 1 produs / minut.

Metoda 3: realizarea legaturilor in platforma eCommerce Extended pe baza de ID de produs si PNK-ul din eMAG Marketplace - metoda in care practic se va realiza o oferta la un produs deja listat in eMAG Marketplace. Aceasta metoda presupune realizarea legaturilor manual, produs cu produs.

Procesele descrise in cele 3 metode revin in sarcina beneficiarului pentru a le realiza.

Activarea sincronizarii comenzilor din eMAG

Odata ce au fost realizate toate setarile de mai sus, impreuna cu realizarea legaturilor dintre categorii si produse, echipa tehnica Extended va activa preluarea si actualizarea automata a comenzilor provenite din eMAG Marketplace. Astfel, acestea vor putea fi procesate direct in cadrul platformei eCommerce Extended si se vor actualiza automat in eMAG.

Pentru procesarea comenzilor va fi necesar sa accesam platforma eCommerce Extended - Manager - Vanzari - Comenzi - unde vor fi listate toate comenzile si marcate dupa "canalul de vanzare (canal: eMAG)" cu posibilitatea de a le filtra prin accesarea butonului "Filtreaza".

Observatie: in cazul in care intr-o comanda sunt afisate inregistrari fara nume si ID de produs, inseamna ca acel produs nu are o legatura facuta intre eMAG Marketplace si produsul din platforma eCommerce Extended.

eMAG

Limitarea responsabilitatilor

eMAG Marketplace este un serviciu operat de catre o entitate comerciala terta cu care furnizorul nu are un acord comercial. Astfel, beneficiarul este cel care detine un acord comercial cu entitatea care opereaza serviciul "eMAG Marketplace", iar furnizorul este cel care pune la dispozitie un modul de tip software web-based, parte a platformei eCommerce Extended, care facilitateaza integrarea dintre platforma eCommerce Extended si eMAG Marketplace, astfel incat beneficiarul sa realizeze vanzari online prin intermediul serviciului eMAG Marketplace.

Modulul de integrare eMAG Marketplace este pus la dispozitia beneficiarului odata cu punerea la dispozitie a platformei eCommerce Extended, conform pachetului aferent. Din acel moment, beneficiarul este cel responsabil pentru realizarea setarilor si a proceselor descrise mai sus.

Furnizorul SC EXTENDED DEV SRL nu este responsabil pentru:

  • Limitarile si restrictiile impuse de catre eMAG Marketplace;
  • Penalizari aplicate beneficiarului de catre eMAG Marketplace;
  • Performanta vanzarilor pe care o are beneficiarul in cadrul eMAG Marketplace;
  • Listarea produselor si procesarea comenzilor in si din eMAG Marketplace;
  • Modificarile aduse de eMAG Marketplace la nivel de integrare prin API.

Furnizorul va oferi asistenta si suportul tehnic necesare in limita posibilitatilor si a raspunderilor asumate.

↳ Acest ghid nu ti-a fost de folos? Trimite-ne un ticket prin intermediul platformei de suport tehnic.
↳ Screenshot-urile publicate (imaginile) in acest tutorial au rol strict informativ sau demonstrativ si nu reprezinta versiunea curenta a platformei Extended.