Migrarea magazinului online
Serviciul de migrare a magazinului online (continutul magazinului) este un serviciu inclus in toate pachetele Extended, oferit o singura data, la realizarea magazinului.
Ce presupune migrarea magazinului
Transferul (migrarea) de continut: migrarea magazinului este un proces care presupune transferul de continut din produse, clienti, comenzi si detalii legate de SEO, precum structura link-urilor sau redirect-urile 301 (in cazul in care sunt necesare).
Timp: este un proces care dureaza cateva zile, in functie de marimea bazei de date si de informatiile disponibile in platforma din care urmeaza sa migram continutul mentionat mai sus.
Compatibilitate: pentru realizarea transferului de continut, echipa tehnica Extended va realiza script-uri personalizate in functie de platforma din care urmeaza a fi mutat magazinul online, astfel incat continutul sa poata fi importat in bazele de date aferente platformei Extended.
Informatii de acces: pentru migrarea magazinului online, echipa tehnica Extended va solicita datele de acces pentru interfata de administrare a platformei din care se doreste a fi realizata migrarea (exemplu: PrestaShop) si pentru cPanel-ul server-ului pe care este gazduita platforma.
Observatie 1: migrarea magazinului online poate fi realizata doar pentru platformele care folosesc limbajul de programare PHP si baze de date MySQL sau care ofera informatiile prin intermediul exporturilor de fisiere tip .csv / .xml / Excel.
Observatie 2: pot exista cazuri in care anumite informatii nu pot fi migrate din motive tehnice sau de compatibilitate, precum: ID-uri de produs (nefiind disponibile), parole (datorita criptarii), imagini s.a.m.d.. Pentru aceste aspecte, echipa Extended nu isi asuma responsabilitatea deoarece nu depind in exclusivitate de serviciile oferite de catre Extended.
Observatie 3: in cazul platformelor SaaS, precum Shopify, Gomag, Seliton etc., care nu ofera acces la server-ul pe care este gazduita platforma eCommerce din cadrul careia se va realiza migrarea, transferul de continut se va realiza pe baza fisierelor care pot fi exportate din cadrul platformei, iar echipa Extended nu isi asuma responsabilitatea pentru lipsa sau incompatibilitatea (datorita structurii platformei) unor informatii.
Ce informatii migram
Catalogul de produse:
- Structura de categorii si filtre
- Descrieri, preturi si specificatii tehnice
- Imaginile de produs
Clienti si comenzi:
- Date personale ale clientilor
- Parole de acces (doar in anumite cazuri)
- Adrese si informatii de livrare
SEO & link-uri:
- Link-urile produselor si ale categoriilor
- Meta tag-urile title & description
- Redirectionari 301
Alte informatii pe care le migram:
- Adresele de email (in limita pachetului ales) impreuna cu email-urile si atasamentele aferente.
Informatii pe care NU le migram
- Paginile de continut, precum: despre noi, termeni si conditii, etc. - acestea vor fi realizate de catre client din cadrul zonei de administrare (Manager) a platformei Extended;
- Bannere sau alte elemente grafice asemanatoare - fiecare magazin online realizat de catre Extended beneficiaza de design personalizat, iar dimensiunile acestor bannere sau elemente grafice nu se vor mai potrivi in noul design realizat;
- Aplicatii sau software-uri gazduite pe vechiul serviciu de gazduire (ERP-uri sau alte aplicatii) - nu vor fi transferate pe serverele Extended;
- Setarile serviciilor externe nu vor putea fi importate deoarece fiecare platforma eCommerce integreaza aceste servicii in mod diferit, iar structura setarilor aferente difera. Astfel, aceste servicii vor fi configurate in cadrul platformei Extended in forma in care sunt ele implementate si, totodata, daca fac parte din lista serviciilor integrate cu Extended;
- Design-ul magazinului nu poate fi migrat deoarece acesta va trebui sa respecte framework-ul (strucrura) platformei Extended. Astfel, design-ul magazinului va fi realizat de catre echipa Extended conform serviciului de realizare si implementare al acestuia.
Livrarea transferului de continut
Migrarea magazinului online se considera finalizata de catre echipa Extended in momentul in care este pus la dispozitia beneficiarului continutul (informatiile) din vechea platforma eCommerce in cadrul platformei Extended, in forma in care au putut fi importate informatiile.
Beneficiarul va verifica informatiile importate / transferate / migrate din vechea platforma eCommerce in cadrul platformei Extended, iar aspectele ulterioare (finisaje, corelari, reglari etc.) vor fi considerate ca fiind detalii de suport tehnic si nu de livrarea continutului in sine. Astfel, acestea vor fi comunicate echipei Extended prin intermediul unui ticket transmis conform procedurii detaliate de suport tehnic.
Din ce platforme am migrat magazine online
Echipa Extended a realizat migrarea a peste 100 de magazine online din cadrul platformelor eCommerce de tip Open Source, SaaS si custom (personalizate), atat la nivel international, cat si local, precum:
- PrestaShop
- Magento (1 si 2)
- Adobe Commerce (fostul Magento)
- WordPress & WooCommerce (plugin)
- OpenCart
- osCommerce
- CS Cart
- Shopify
- Gomag
- ContentSpeed
- MerchantPro
- FamShop
- Seliton / Summer Cart
- Shopernicus
- Concept24
- Platforme custom / personalizate
↳ Acest ghid nu ti-a fost de folos? Trimite-ne un ticket prin intermediul platformei de suport tehnic.
↳ Screenshot-urile publicate (imaginile) in acest tutorial au rol strict informativ sau demonstrativ si nu reprezinta versiunea curenta a platformei Extended.